Süti beállítások

225/50R17 Téli gumi

E E 71
225/50R17 V WINTERSAFE XL Nordexx téli gumi
C C 72
225/50R17 V S210 XL Rotalla téli gumi
C C 72
225/50R17 V SV-3 XL Nankang téli gumi
D C 70
225/50R17 V WT200 XL Sumitomo téli gumi
D C 72
225/50R17 V Polaris 5 XL FR Barum téli gumi
Kátyúgarancia Defekttűrő
D C 71
225/50R17 H KRISTALL CONTROL HP 2 ROF FP Fulda téli gumi
C B 69
225/50R17 V Krisalp HP3 XL Kleber téli gumi
C B 69
225/50R17 H WR Snowproof Nokian téli gumi
Tételek: 1 - 30 / 80 (3 oldal)

Melyek a legjobb téli gumik 225 50 R17 méretben?

Aki 225 50 r17 téli gumit keres, széles kínálattal találkozik és sokszor elbizonytalanodik, hogy melyik is lehetne a számára ideális választás. Először is nem árt tisztázni, hogy mit is takar ez a méret. Mint minden gumiabroncs esetében, így a téli gumiknál is három érték mutatja meg pontosan az abroncs méretét. 

Az első szám, tehát esetünkben a 225 azt jelenti, hogy az abroncs 225 milliméter széles, ez más néven a profilszélesség, vagyis magának a futófelületnek a szélessége. Ezt követi az 50-es szám, ami egy arányszám, a profilarány jelölője, a profil szélességének és magasságának arányát fejezi ki. Ebben az esetben ez azt jelenti, hogy a 225 milliméter 50%-a az abroncs magassága. Ebből is látszik, hogy ha ez a szám kicsi, akkor az oldalfal alacsony, ami azzal jár, hogy a kanyarokban jobban tapad. Ezután az R betűt látjuk, ami azt jelzi, hogy radiál abroncsról van szó, az ez utáni szám pedig a belső átmérő hüvelykben, colban megadva. Ezen kívül az abroncson láthatjuk még a terhelési és a sebességindexet is, előbbit egy számmal, utóbbit egy betűvel jelölik. 

Fókuszban a 225 50 r17 téli gumi

Amikor ilyen méretben keresünk téli abroncsot, prémium, középkategóriás és budget kategóriás, olcsó abroncsot is találunk. Érdemes megnézni, hogy mit mutatnak az egyes tesztek, ezek eredményére hagyatkozhatunk, ha gumivásárláson gondolkodunk. Ezen felül a vásárlói véleményekre is számíthatunk, a kiugróan eltérőeket azért ilyen esetben kezeljük a helyén, de a nagy átlag valós tapasztalatai relevánsnak számítanak. Visszatérve a tesztekre, sok autós szervezet és szaklap is rendszeresen teszteli a különböző abroncsokat, az egyik legnagyobb hagyománnyal bíró az ADAC, a német autóklub. 

Mit néznek a tesztek? 

A tesztek során független körülmények között vizsgálják meg az egyes abroncsokat, hogy hogy teljesítenek a különböző körülmények között. Hogy hogy tapadnak a nedves és a száraz úton, a hóban és a jégen, hogy fékezhetők, hogy gyorsíthatók, kezelhetők. Ezen felül általában megnézik a kopásállóságot is és azt is, hogy milyen az abroncs üzemanyag-hatékonysága. Minden feladatra pontot kapnak az abroncsok és a végén létrejön egy sorrend, egy végeredmény. Azért is érdemes megnézni ezeket a teszteket, mert sok újdonságot megtudhatunk belőlük az egyes abroncsokról. Az ADAC legutóbb 2021-ben tesztelte ebben a méretben a téli gumikat, az első helyen pedig a Dunlop Winter Sport 5 végzett, a dobogó második fokára a Michelin Alpin 6 került, míg a harmadik helyen a Goodyear UltraGrip Performance+ abroncs végzett. Sok jó abroncsot találhatunk nemcsak a prémium gyártók kínálatában, hanem a középkategóriások között is. 

Mit kell tudnia a téli guminak? 

Egy téli guminak számos kihívásnak meg kell felelnie 225 50 r17 méretben is. Jól kezelhetőnek kell lennie a havas, jeges úton, védenie kell az autót az aquaplaning, azaz a vízen felúszás ellen és jól fékezhetőnek, gyorsíthatónak is kell lennie. Ezen felül pedig fontos az is, hogy a nagy hidegben se váljon túl merevvé az abroncs.