Süti beállítások

Szálszakadás vagy gyári mínusz?

Szálszakadás

A képen az oldalfal deformációja látható, egy kb. 1 2 ujjnyi dudor radiális irányban.


A jelenség abban az esetben látható, ha az oldalfal egy pontján lazák, vagy elszakadtak a szövetszálak.

A szakadás akkor következik be, ha a gumi oldalfalát külső behatás éri (pl. járdaszegély, kátyú, kő, kapuvas stb.) A sérülésnek általában a gumi belső felén is látható nyomai vannak (az alsó képen ez látható). Ez olyan hiba, mely nem tartozik a gyártási hibák közé, hiszen külső erőhatás miatt következett be. Egy esetben beszélhetünk gyártási hibáról, ha a dudor egyből a gumi összeszerelésénél jelentkezik és párhuzamosan a gumi mind a két oldalán látható. Ebben az esetben az oldalfal szövethiányáról beszélünk.

Gyári Mínusz

Ebben az esetben is az oldalfal deformációja látható, de nem kifelé dudorodik az oldalfal egy ponton, hanem ellenkezőleg befelé.


A jelenség abban az esetben látható, ha az oldalfal gyártása során az átlapolás során sűrűbben kerültek a szövetszálak egymás mellé, és amikor az abroncs túlnyomás alá kerül, akkor sűrűbben rendeződött szálak jobban ellenállnak a belső nyomásnak, és ránézésre úgy tűnik, hogy a gumi „behorpad” egy ponton. A „horpadás” párhuzamosan kell jelentkezzen a gumi külső és belső oldalán egyaránt.

A jelenség csak esztétikai probléma, a gumiabroncs normális működését nem befolyásolja, így nem garanciális hiba. Egy esetben szokta a gyártó cserélni az abroncsot, ha több mint 3 helyen látható ez a „horpadás”, de akkor is csak azért, mert nem szép látvány.