Süti beállítások

195/65R15 Téli gumi

D C 72
195/65R15 T Wintoura  Davanti téli gumi
D C 71
195/65R15 T EW62 Evergreen téli gumi
E C 71
195/65R15 H TW401 WinterX Triangle téli gumi
D C 72
195/65R15 T WINTER DEFENDER HP XL Leao téli gumi
D C 72
195/65R15 T WINTERSAFE 2 Nordexx téli gumi
D D 72
195/65R15 H FSR901 Fortune téli gumi
D C 72
195/65R15 H WINTER Taurus téli gumi
D C 72
195/65R15 T WINTER XL Taurus téli gumi
D C 72
195/65R15 H SNOW Riken téli gumi
D B 71
195/65R15 T SV-4 XL Nankang téli gumi
D C 69
195/65R15 T WT200 Sumitomo téli gumi
D B 71
195/65R15 H S944 Observe Toyo téli gumi
C C 71
195/65R15 T WINTER ST3 Kelly téli gumi
D B 72
195/65R15 T Winguard SnowG3 WH21 Nexen téli gumi
D C 70
195/65R15 T WT200 XL Sumitomo téli gumi
Tételek: 1 - 30 / 82 (3 oldal)

Tapadás, kezelhetőség, élettartam – fókuszban a 195 65 r15 téli gumi

Az abroncsgyártók számtalan 195 65 r15 téli gumit kínálnak a vásárlóknak minden szegmensben. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk a számunkra legjobb abroncsot, érdemes nemcsak a tesztek eredményeit megnézni, hanem azt is figyelembe venni, hogy milyen autóra keresünk abroncsot. Az ADAC, a német autóklub 2021-ben tesztelte a téli gumikat pontosan ebben a méretben. Ezen a teszten a Dunlop SP Winter Response 2 lett az első helyezett. 


195 65 r15 – a dobogósok

A tesztgyőztes Dunlop abroncs kiválóan tapad a havas úton kanyarodás közben is, jól fékezhető a nedves úton is, alacsony gördülési ellenállása révén pedig az üzemanyag-fogyasztás is kedvező lesz. 45 fokos váll-mikromintaárkai segítségével jól tapad a havas és a jeges úton kanyarodás közben. Az abroncs középvonalában fogja meg a havat, az innovatív fordított hóvezető segítségével. Így nő az érintkezési felület, ez pedig tovább fokozza a tapadást. A sűrű mikromintaárkok pedig közrejátszanak abban, hogy nedves időben is könnyű legyen a fékezés. A gördülési ellenállás pedig nagymértékben függ attól, hogy hogy deformálódik az abroncs, ennek mértéke azonban igen csekély. 

Az „ezüstérmes” ezen a teszten a Goodyear UltraGrip 9+ lett, ez egy jól fékezhető és kormányozható abroncs a havas felületen, erről a 3D BIS technológia gondoskodik. A felülete lassan kopik, így ez is egy hosszú élettartamú abroncs. A nedves úton is biztonságos, a hidrodinamikus barázdák gyorsan és hatékonyan vezetik ki a vizet a felületről, így minimalizálva a vízen felfutás, azaz az aquaplaning kockázatát. Ez a prémium abroncs valamennyi vizes, nedves felületen jó, száraz úton már apró gyengeségeket mutat. 

A harmadik a tesztelés során a Michelin Alpin 6 lett, ami a jeges úton nyújtott igazán lenyűgöző teljesítményt. A prémium gyártók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az élettartamra és a Michelin számára is nagyon fontos, hogy abroncsai lassan kopjanak és hogy élettartamuk teljes ideje alatt ugyanolyan jó teljesítményt nyújtsanak. Futófelületi keveréke még a kemény hidegben is rugalmas marad, így gondoskodva a tapadásról a jeges úton is. A futófelület több rétegből áll, és ahogy kopik a felület, úgy nyílnak meg az újabb, egyre szélesebb csatornák. Így egész élettartama alatt ugyanazt a teljesítményt nyújtja az abroncs. A lassú és egyenletes kopáshoz pedig hozzájárul a Contact Patch technológia is, aminek segítségével a nyomás és a hő jobban eloszlik a felületen. 

Volt még egy abroncs a teszten, ami a jó minősítést kapta meg, ez pedig a Vredestein Wintrac, aminek a jeges úton való teljesítménye szintén kiemelkedő. Elődjéhez, a Snowtrac 5-höz képest 10 százalékkal hatékonyabb az aquaplaning-ellenállása, és ez egy igazán hosszú élettartamú abroncs, a nagy sűrűségű szilika-keverék gondoskodik erről. Háromdimenziós lamellák segítik a még jobb tapadást a különböző téli felületeken, ezt pedig fokozza a nagyobb érintkezési felület. 


195 65 r15 téli gumi – megbízható középkategóriások

Olyan prémium abroncsok végeztek még az élmezőnyben, mint a Continental WinterContact TS 860, vagy a Bridgestone Blizzak LM-005. De a középkategóriás abroncsok is jól szerepeltek, így a BFGoodrich G-Force Winter 2 az ötödik lett ezen a teszten. Maga a BFGoodrich abroncsmárka az Amerikai Egyesült Államokból származik, ma már a francia Michelinhez tartozik. Középkategóriás abroncsaira jellemző a kedvező ár/érték arány és a megbízhatóság. A G-Force Winter 2 téli gumit 2021-ben az Autobild, az AMS és az ADAC is tesztelte és minden teszten jól teljesített, az ajánlott kategóriába kerülve, sőt, az Autobild tesztjén a különösen ajánlott minősítést kapta meg. V alakú forgásirányos mintázattal rendelkezik, ez pedig a csúszda-mintázati blokkokkal együtt gondoskodik a víz kiszorításáról, így csökkentve az aquaplaning kockázatát. A futófelületi keverékét is úgy tervezték meg, hogy a hidegben se legyen merev, ez a lágy keverék pedig gondoskodik a havas, jeges úton való tapadásról.

195 65 r15 méretben jó választás lehet a Falken EuroWinter HS01, ami az ADAC tesztjén a 8. helyen zárt. Ez az abroncs 4D nanotechnológiás tervezési technológiával készült, ez egy olyan szabadalmaztatott technológia, melynek révén javul az abroncs teljesítménye, súlya és élettartama is. Egy olyan számítógépet használtak az abroncs fejlesztése során, amit éghajlati modellezésekre terveztek. Forgásirányos V mintázata révén nagyon jól tapad és így lesz ez abroncs jól fékezhető és kezelhető minden téli felületen. 

A Laufenn Fit LW31 is egy olyan középkategóriás abroncs, ami széles méretválasztékban elérhető. A futófelületi kialakításnál az oldalirányú barázdákra koncentráltak. Így védi meg az autót a vízen felfutás ellen. A havas úton is jól tapad, erről a sűrűbb mintázata gondoskodik. A mintablokkok minimális mozgása hozzájárul az optimális téli teljesítményhez, stabilitáshoz. 

Számos más abroncs is elérhető a 195 65 r15 méretben, vásárlás előtt fontos, hogy tisztában legyünk a pontos mérettel.