A Pirelli Cinturato All Season SF3 adaptív futófelület-technológiát örökölt 3D lamellákkal elődjétől, amelyeket most tovább fejlesztettek, hogy jobb tapadást biztosítsanak a havon a gumiabroncs teljes élettartama alatt . Ahogy az abroncs kopik, ezek a lamellák alakjukat egyenes vonalból cikk-cakk mintázattá változtatják, így a futófelület mélységének csökkenése ellenére megnő a hófogásra alkalmas felület. A lamellák az abroncson áthaladó energia függvényében nyílhatnak és zárhatnak is, így a téli konfigurációból igény szerint sokkal merevebb és kompaktabb nyári mintázatúvá válhatnak, ami javítja a fékteljesítményt, az úttartást és a vezetési pontosságot . Az előző generációhoz képest szélesebb hornyok és élesebb szögek az irányított futófelület-mintázatban szintén hozzájárulnak a jobb hóteljesítményhez. Ezek a tulajdonságok emellett elősegítik a víz kiszorítását, csökkentve az aquaplaning kockázatát . A száraz-nedves arány optimalizálása a kényelmet is javítja: a Pirelli Cinturato All Season SF3 teljes termékcsaládja „A” vagy „B” pontot kapott a zaj tekintetében az európai gumiabroncscímkén .
A futófelületi mintázat barázdáinak fejlődése a kiválasztott anyagok innovációinak köszönhető . Általában a szélesebb barázdák rontják az optimális teljesítményt nyári körülmények között. A Pirelli Cinturato All Season SF3-ban használt vegyület azonban még magas hőmérsékleten is képes egyensúlyba hozni az abroncs merevségét, stabilitását és reakcióképességét. Ezt támasztják alá a Dekra tesztek 1 , amelyek megerősítik az új Cinturato All Season SF3 vezető pozícióját a szárazon való fékezésben . Ugyanakkor az új abroncs télen is ugyanolyan hatékony, mivel a keverék nem keményedik meg a hidegben – ami hozzájárul a nagyobb tapadáshoz. Ez az innovatív összetevők bevezetésén múlik: speciális mikrostruktúrákkal rendelkező polimerek új keveréke, amely képes megőrizni a nagy mobilitást hidegben, de megfelelő merevséget melegben , új természetes eredetű gyanták, amelyek alacsony hőmérsékleten is biztosítják a tapadást, és folyékony polimerek amelyek maximalizálják a teljesítményt havon anélkül, hogy csökkentenék a tapadást nedves úton.