Süti beállítások

A Pirelli egy év alatt megduplázta az elektromos és plug-in hybrid autók eredeti felszerelését

A Pirelli egy év alatt megduplázta az elektromos és plug-in hybrid autók eredeti felszerelését



A Pirelli 2021-ben megduplázta az elektromos és plug-in hybrid autókra kiadott gumiabroncs-jóváhagyások számát. Az „Elect” jelölés 2019-es bevezetése óta az autógyártók egyre gyakrabban választják ezt a technológiát, és lehetővé tették a Pirelli számára, hogy több mint 250-re bővítse homologizációs portfólióját. Ez az eredmény megerősíti a piac felgyorsulását az elektromos mobilitás felé, de azt is, hogy az autógyártók megtalálják a Pirelli Elect gumiabroncsokat elektromos járműveikhez. A Pirelli becslése szerint 2022-ben, három évvel az ütemterv előtt éri el azt a célt, hogy a csúcskategóriás elektromos járművek piacán a Premium/Prestige belsőégésű járművek 1,5-szeresét érje el.


 Az Elect abroncsok fejlesztése során az alábbi sajátosságokat vették figyelembe, hogy megfeleljenek a plug-in elektromos és hybrid járművek által megkövetelt műszaki előírásoknak:


HOSSZABB AKKUMULÁTOR ÉLETTARTAM, ALACSONY ZAJ ÉS NAGY TELJESÍTMÉNY

  1. Elem élettartam. Az elektromos járművek abroncsainak gördülési ellenállásának a lehető legkisebbnek kell lennie a legalacsonyabb energiafogyasztás érdekében. Az Elect technológiás  Pirelli gumiabroncsok alacsony gördülési ellenállásuknak köszönhetően optimalizálják az akkumulátor élettartamát.
  2. Azonnali nyomaték. A hagyományos belső égésű motorokhoz képest az elektromos járművek azonnali nyomatékot továbbítanak a kerekekre. Annak érdekében, hogy ezt az erőt a gumiabroncsokra a túlzott kopás nélkül továbbítsa, az Elect gumiabroncsok speciális keverékkel rendelkeznek, amely azonnali tapadást biztosít.
  3. Súly. Az akkumulátorok súlya azt jelenti, hogy az elektromos járművek egyedi függőleges súlyeloszlással rendelkeznek. Ez a vezetés minden fázisában jelentős terhelést jelent az abroncsokra. Az Elect gumiabroncsokat kifejezetten ennek a súlynak a megtartására fejlesztették ki, köszönhetően az anyagok optimális kombinációjának, az elrendezésnek, a tervezésnek és a szerkezet megfelelő deformációjának, ami javítja a jármű teljesítményének ellenőrzését.
  4. Zaj. Ezek a járművek némák. Ez azt jelenti, hogy a gumiabroncsoknak ki kell egészíteniük ezt a tulajdonságot a vezetési kényelem fokozása érdekében. Az Elect gumiabroncsok optimalizált futófelület-mintázattal és szerkezeti kialakítással rendelkeznek, hogy minimálisra csökkentsék a zajt menet közben, segítve az elektromos autók csendes mozgását.

Pierangelo Misani, a  Pirelli kutatás-fejlesztésért és kibernetikai részlegért felelős vezető alelnöke elmondta: „A technológia és a fenntarthatóság azok a pillérek, amelyeken a  Pirelli kutatási és fejlesztési munkája alapul. Az egyre innovatívabb technológiának köszönhetően támogatjuk az autógyártók átállását a környezetbarátabb járművek felé, a teljesítményüknek megfelelő gumiabroncsokkal. De a fenntarthatóság a saját termékeinkben is megtalálható, ezért növeljük a megújuló és újrahasznosítható anyagok százalékos arányát a tényleges gumiabroncsokon belül, hogy elősegítsük a körkörös gazdaságot a termékcikluson keresztül, a nyersanyagoktól az élettartam végéig.”


P ZERO, CINTURATO, SCORPION ÉS SCORPION WINTER ELEKTROMOS AUTÓKHOZ

A P Zero, Scorpion és Cinturato családok nyári, téli és négy évszakos abroncsait, az Elect technológiával fejlesztették, a vezető autógyártók választották. A személyre szabott P Zero abroncsokat például a Porsche Taycanhoz fejlesztették ki, beleértve a P Zero Wintert is. A Pirelli mérnökei a Cinturato és a P Zero speciális változatait is elkészítették az Audi e-tron sorozatának és a Mercedes-Benz EQ családjának nagy teljesítményű változataihoz, valamint a Scorpion-t a legújabb SUV-modellekhez. Hasonló a történet a Volvoval és a BMW-vel; a német gyártó a  Pirelli P Zero abroncsokat választotta új iX-éhez, valamint az X5 xDrive45e Plug-In Hybridhez. Az egyesült államokbeli Rivian elektromos SUV-cég számára is készültek speciális abroncsok a Scorpion termékcsaládból. Amerikából is, a Lucid Air az első olyan autó, amely új, magas terhelési indexű Pirelli P Zero Elect abroncsokat használ, amelyeket „HL” felirattal jelöltek. A kínai Nio és Link & Co gyártók néhány modellje P Zero-t és Scorpion Elect-et is használ, kiegészítve ezzel a homologizációs portfóliót.