Süti beállítások

A Hankook megnyitja a Dél-Koreai Technoring próbapályát

A Hankook megnyitja a Dél-Koreai Technoring próbapályát



A Hankook Tire megnyitotta a Technoring új próbaterepet Taeanban, Dél-Koreában, amely Ázsia legnagyobb próbatere. A létesítmény 1 260 000 m2   területen terül el, és 13 tesztpályával rendelkezik, amelyeket úgy terveztek, hogy a szuperautótól a teherautókig és a buszokig minden típusú jármű befogadására alkalmasak legyenek, beleértve a 250 km/h-ig terjedő nagysebességű vezetést is.


A próbatéren irányítótorony, irodaházak, műhelyek, üzemanyagtöltő állomások és elektromos járművek töltőállomásai is találhatók. A 37,1 méter magas irányítótorony egy olyan központ, amelyen keresztül a teszteket integrált felügyeleti rendszerek irányítják.

„A gumiabroncsok, mivel az egyetlen közeg a járműben, amely érintkezik az útfelülettel, kulcsfontosságú a jármű teljesítményének maximalizálásában, a biztonságban, az üzemanyag-hatékonyságban és a vezetési kényelemben. Ez az oka annak, hogy mi a Hankooknál felismerjük, hogy különféle tesztelési helyszínekre van szükség, hogy minden körülmények között biztosítsuk a legjobb termékminőséget” – mondta Hyunbum Cho, a Hankook & Company elnök-vezérigazgatója.


A Technoringnél végzett tesztelések során felhalmozott adatokkal a Hankook a digitális átalakulás felgyorsítását is tervezi. A cég egy nagy adatelemző platform felépítésére és mesterséges intelligencia alapú virtuális optimalizálási technológia fejlesztésére készül. A jövőben a Hankook azt állítja, hogy célja egy olyan adatbázis létrehozása is, amely rögzíti a súlyos körülmények között tesztelt gumiabroncsok és járművek reakcióit, amellyel a Hankook digitális ikreket épít majd.


Nagy sebességű ovális
A nagy sebességű főpálya 4 sávos pályából áll, amelyek teljes hossza 4,6 km. A pálya 38,87°-os magas dőlésszögű ívet tartalmaz, amely lehetővé teszi a nagy sebességű, akár 250 km/h-s, egyenes pályán történő tesztelést.

Száraz kezelési kör
A száraz kezelési kör a kezelhetőséget teszteli száraz felületeken, és 3,4 km hosszú, és 16 kanyarból áll. Az egyenes pálya 670 méter hosszú, és 190 km/h maximális sebességet tesz lehetővé.

Járműdinamikai terület / csúszóbetét
A járműdinamikai terület és a csúszóbetét teszteli a kormány stabilitását és a teljesítmény határait szlalomteszteken, sávváltásokon és körforgalmi teszteken (forgalmi körökön) keresztül. Ezen a pályán maximum 200 km/h sebességgel lehet tesztelni.

Nedves kezelési kör / Vízi siklás íve
A nedves kezelési kör 1,6 km hosszú és 11 különböző sarokból áll. A pálya 128 km/h-s tesztvezetést tesz lehetővé. A hidroplaning görbe lehetővé teszi a nedves útviszonyok változatossá tételét a vízmélység 1 mm és 10 mm közötti beállításával.

Terep
A különböző akadályokat, például tócsákat és sziklákat tartalmazó pálya az off-road gumiabroncsok teljesítményének tesztelésére szolgál.

Általános út
Az 5 km hosszú főút minden tesztpályát összeköt. Úgy tervezték, hogy átfogó teljesítménytesztet végezzen, beleértve a menetkényelmet különböző felületeken.

Zaj / vibráció erőssége
Ezt a 700 m hosszú pályát a gumiabroncsok zajának mérésére tervezték. Hét különböző útból és öt különböző aszfaltsávból és egy betonárokból áll.

Elhaladási zaj
A 920 méter hosszú pálya gumiabroncszaj-tesztek elvégzésére készült, hogy megfeleljen az autógyártók követelményeinek és az ISO tanúsítványnak.

Egyenes
vízi siklás A 150 méteres vízi siklás egyenes lehetővé teszi a vízi siklás tesztjét különféle nedves útviszonyok között a vízmélység 1 mm és 10 mm közötti tartományban történő beállításával.

Fékezés
A fékpálya négy száraz sávból és négy nedves sávból áll, különféle aszfaltból, betonból és egyéb anyagokból készült útfelületekkel. Száraz fékezési tesztpálya 150 km/h-s tesztsebességet tesz lehetővé.

"Ride"
A vezetési kényelem tesztelésére tervezett 970 méter hosszú pálya négy sávból és 15 útfelületből áll, beleértve az országos autópályákat, aszfaltot, téglautakat és még sok mást.

Zúzottkőből készült út
Az 1,4 km hosszú, zúzottköves úton tesztelik a gumiabroncsok tartósságát. A pályák a forgács- és vágott kopást is tesztelik.