Süti beállítások

Hankook iON Winter: új téli gumi e-autókhoz

Hankook iON Winter: új téli gumi e-autókhoz



A Hankook prémium gumiabroncsgyártó 2022 szeptemberétől piacra dobja az iON téli gumiabroncsot, amely az első téli abroncs egy új termékcsaládban, amelyet kifejezetten elektromos járművekhez terveztek. Ezzel a megközelítéssel a vállalat az abroncsválasztás szempontjából döntően hozzá kíván járulni ahhoz, hogy a mobilitás a zéró károsanyag-kibocsátású járművekre való átállást elősegítse, még a hideg évszakban is. Az iON evo, a Hankook nyári abroncsa után az új Hankook ION téli a második tagja az új, globális „iON” abroncscsaládnak, amely a prémium elektromos járművek számára készült.

Az új abroncs jellemzői a csökkentett gördülési ellenállás, a rendkívül alacsony zajszintű gördülési jellemzők és a nagy teherbírás. Az elektromos autók vezetői számára ez nagyobb hatótávot jelent akkumulátortöltésenként és jobb vezetési élményt a hagyományos abroncsokhoz képest. Ezenkívül az új Hankook ION téli termékeket kifejezetten az erőteljes elektromos járművek azonnali, nagy nyomatékára tervezték.


Külön kihívás: téli gumik elektromos autókra

Kifejezetten az elektromos autók követelményeinek megfelelő téli gumiabroncsként a Hankook ION téli speciálisan kifejlesztett futófelület-keverékkel rendelkezik, amely biztosítja a lehető legalacsonyabb gördülési ellenállást anélkül, hogy feláldozná a teljesítményt nedves és havas utakon. Természetes olajok használatával alacsony hőmérsékleten is elérhető a szükséges tapadás. Egyrészt a különleges rugalmasság lehetővé teszi, hogy az abroncs alkalmazkodjon az útfelülethez, másrészt a profilban való mozgás minimális.

A gördülési zaj különösen nagy kihívást jelent a téli abroncsok esetében, mivel a futófelület blokkok között nagyobb az üres hely. Ebben a tekintetben az új futófelület-kialakítás észrevehetően csökkenti a zajkibocsátást az aktív irányításnak és a hanghullámok csökkentésének köszönhetően. A Hankook iON téli utazási kényelmét az a mód, ahogyan a blokkok speciálisan elosztják a profil mentén. Az iON termékek között megtalálható a Hankook integrált Sound Absorber™ technológiája, amely – az egyedi gumiabroncs-mintázattal összefüggésben – érezhetően csökkenti az autón belüli zajszintet.

A Hankook az elektromos járművek nagyobb tömegét – a hajtóakkumulátorok jelentős súlya miatt – nagyobb teherbírással vette fel. Az új futófelület-keverék példamutató tartósságot és nagyon jó kopásállóságot is biztosít. A magas szilícium-dioxid-tartalom mikroszintű tapadást biztosít nedves utakon azáltal, hogy megakadályozza a vízréteg kialakulását az útfelület és a gumiabroncsok között, ami veszélyes lehet.

Az iON abroncscsalád egyik különlegessége az aerodinamikai optimalizálása, így ki tudja használni a nagyobb hatékonyság és hatótáv lehetőségét, miközben elkerüli a további légturbulenciát. A gumiabroncs mintázata úgy van kialakítva, hogy csökkentse a légellenállást. Ugyanígy ezek az intézkedések pozitív hatással vannak a lehető legalacsonyabb zajszintre.

Sanghoon Lee, a Hankook Tire Europe elnöke: „A szezonális gumiabroncsok időben történő cseréje elkerüli az idő előtti kopást. A Hankook ION télinkkel a megfelelő terméket tudjuk kínálni annak érdekében, hogy a járművezetők a téli hónapokban is átválthassanak a kifejezetten elektromos járművekhez tervezett gumikra.”

A Hankook iON winter a piaci bevezetéskor 18-22 hüvelykes méretben lesz elérhető. A Hankook iON evo nyári gumiként is elérhető, míg az észak-amerikai piacra egy négyévszakos változat, a Hankook iON evo AS is elérhető lesz. További konkrét terméktervek kidolgozás alatt állnak.