Süti beállítások

Az autósok több mint 80 százaléka pótkereket szeretne az autóban

Az autósok több mint 80 százaléka pótkereket szeretne az autóban

A brit autósok több mint 80 százaléka pótkereket szeretne az autóban a sok gyártó által szállított jelenlegi gumiabroncs-felfújó készlet helyett
A téli időszakban nagyobb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent a defekt, mint nyáron. A Bridgestone statisztikái szerint a defektek 23%-a sötétedés után következik be.

Ez derül ki a brit autóklub és az „úti segélyszolgálat”, az AA felméréséből. Sok új vagy használt autót vásárló nem néz be vagy a csomagtartó alá, hogy van-e pótkerék.

A 12 ezer válaszoló tag 82 százaléka a teljes pótkereket részesíti előnyben >>>

A nagy többség hajlandó fizetni is érte. A defektes gumiabroncsok több mint felében, ahol az AA-t hívják segítségül, úgy tűnik, hogy nincs pótkerék az autóban.
Edmund King elnök javasolja egy ilyen extra kerék vásárlását, ha a gyártó ezt a lehetőséget extraként kínálja:

    „Ez azt jelentené, hogy sokkal kevesebb sofőr rekedne az út szélén defektes gumival, mert úgy tűnik, hogy a javítókészlet nem képes felfújni a gumit. .”

Nagy-Britanniában a defektek viszonylag gyakoriak sok út állapota miatt. Az AA korábban úgy becsülte, hogy a lyukak vagy „kátyúk” csak tavaly 1,4 milliárd eurós kárt okoztak.
King:

    „Nagyobb az igény, hogy legyen pótabroncs, mint valaha. Aki ennek ellenére nem szeretne ilyet vásárolni, annak ajánlott legalább néhány gumiabroncs javító cég telefonszámának készenlétben állni.”

Gumiabroncsok nyomásának ellenőrzése

AZ EURÓPAI AUTÓSOK KEVESEBB, MINT FÉLE VÉGZETT EL A GUMIABRONCSOK NYOMÁSÁNAK JAVASOLT HAVI ELLENŐRZÉSÉT

Az új felmérés szerint az európai autósok kevesebb mint fele hajtja végre legalább havonta egyszer az ajánlott gumiabroncsnyomás-ellenőrzést. A megkérdezett 6000 autós 8%-a hetente, 10%-a kéthetente, 29%-a pedig havonta egyszer ellenőrzi a gumik nyomását.

Azt tanácsoljuk a járművezetőknek, hogy legalább havonta egyszer ellenőrizzék a gumiabroncsok nyomását, de sokan ezt ritkábban teszik:

    24%-uk negyedévente egyszer,
    13%-uk félévente,
    5%-uk pedig azt mondja, hogy évente csak egyszer végezzen ellenőrzést.
    5%-a soha nem ellenőrzi a gumiabroncsok nyomását.

A gumiabroncsok alulfújása csökkenti a jármű stabilitását, felgyorsítja a gumiabroncsok kopását és növeli az üzemanyag-fogyasztást.

Ha a gumiabroncs nyomása nagyon alacsony, a gumi túlmelegedhet, ami helyrehozhatatlan károkat okozhat. Eközben a túlzott abroncsnyomás csökkenti a vezetési kényelmet és biztonságot, mivel a gumiabroncsnak az útfelülettel érintkező része kisebb lesz.

    „Az abroncsnyomást ideális esetben 14 naponta, de legalább havonta egyszer, és mindig hosszú utazás előtt ellenőrizni kell.”

– mondja Yves Pouliquen, az Apollo Tyres értékesítési és marketing csoportvezetője.

    „A járművezetőknek rendszeresen ellenőrizniük kell a tartalék gumiabroncs nyomását is, hogy vészhelyzet esetén megbízhatóak legyenek, figyelembe véve, hogy ezeknek a gumiabroncsoknak gyakran magasabb nyomáson kell működniük.”

A nyomást csak hideg abroncsok esetén ellenőrizze (legalább két órával a legutóbbi utazás után), és a állítsa be a gumiabroncs nyomását az autógyártó által javasolt szintre.

    „Ha nincs kéznél a használati útmutató, akkor az ajánlott gumiabroncsnyomásokat általában a vezető melletti B-oszlopon vagy az üzemanyagtartály betöltő nyílás fedelének belsejében találja.”

    „Fontos megjegyezni, hogy a nyomások gyakran elölről hátulra eltérőek lesznek, figyelembe véve a jármű rögzített súlyeloszlását, és lehetővé téve a terhelés átmeneti növekedését – például több utas vagy poggyász szállítása esetén.”

    – mondja Pouliquen.

A futófelület kopásának és a gumiabroncs sérüléseinek ellenőrzése

A gumiabroncs- és járműgyártók azt is javasolják, hogy a tulajdonosok rendszeresen ellenőrizzék a futófelület mélységét, hogy biztosítsák a tapadást és a tapadást. A felmérésben azonban jelentős, 11% mondta azt, hogy soha nem végez ilyen ellenőrzéseket. Azok között, akik értékelik a futófelület mélységét, a leggyakrabban negyedévente (20%) és havonta egyszer (18%) az említett gyakoriság.

Jelentős többség (84%) azt állítja, hogy ellenőrzi a gumik oldalfalát és futófelületét, hogy nem sérültek-e. Bár ezen ellenőrzések gyakorisága jelentősen eltér. A havi ellenőrzés a leggyakoribb (21%), ezt követik a negyedéves ellenőrzések (19%). 12% azt állítja, hogy évente legfeljebb egyszer megnézi az oldalfal és a futófelület sérülését. 12% soha nem végez ilyen ellenőrzést.

Míg Európában a minimális profilmélység 1,6 mm. Azt tanácsolom az autósoknak, hogy cseréljék ki az abroncsokat, ha a mintázatmélység 2 mm-re csökken. Az abroncs futófelületének fő mintaárkai futófelület-kopásjelzővel (TWI) rendelkeznek. Amikor a futófelület elhasználódott ezekre a mutatókra, a gumiabroncs elérte a minimálisan megengedett szintet.

A téli abroncsok esetében az időjárási megfontolások azt jelentik, hogy a kopási határ 4 mm. A 4 mm-nél kisebb profilmélységű téli gumik elvileg már nem igazi téli gumik. Egyes országokban ezt törvény írja elő. A téli gumiabroncsok a TWI mellett téli kopásjelzővel (WWI) is rendelkeznek, amelynek 4 mm-es magassága jelzi a téli körülmények közötti működés effektív határát.
Pouliquen hozzáteszi:

    „Vredestein személyautó-abroncsainkat szigorú tesztelési folyamatoknak vetik alá számos körülmény és forgatókönyv esetén, de nem működnek hatékonyan, ha a nyomás az ajánlott szinteken kívül esik. Az autósok körében egyértelműen hiányzik a megértés arról, hogy milyen ellenőrzéseket és milyen rendszerességgel kell elvégezni. Az abroncsipar egészére – a gyártókra, a kiskereskedőkre és a szerelőkre – hárul a kötelezettség, hogy további folyamatos útmutatást és támogatást nyújtsanak a fogyasztóknak.”