A gumigyilkos útpadka és kátyú. Van megoldás!
A helytelen nyomás és a futóműhibák okozta gumikopások után a második leggyakoribb hiba a gumiabroncsoknál az oldalfal sérülése (pukli, dudor), mint ahogy a képen is látható.
Jellemzően ez a sérülés külső mechanikai hatásra (kátyú, járdaszél, kapuvas stb.) keletkezik. Sokkal nagyobb a valószínűsége az ilyen sérülésnek, ha gumi nyomása alacsonyabb az előírásosnál.
A középpont felé mutató dudor (A nyíl), kb. ujjnyi széles, és akkor keletkezik, mikor az ütődés hatására az oldalfal szövetszálai megnyúlnak illetve elszakadnak. Ha szétszereljük az abroncsot, akkor a belső oldalon is jól látható nyoma van az ütődésnek (B nyíl). Sajnos ez a sérülés nem javítható, az abroncsot cserélni kell.