Süti beállítások

A Continental Sportcontact 7 tesztje a kihívói ellen.

A Continental Sportcontact 7 tesztje a kihívói ellen.



Az evo szakértői az új Continental modellt a Bridgestone és a Michelin fő kihívóival hasonlították össze.


A tesztelt modellek listája:


Tavaly nyáron a Continental bemutatta új Continental SportContact 7 abroncsát, amely – amint az evo szakértői megjegyezték – egészen lenyűgöző teljesítményt mutatott az előző generációs modellekkel szemben. De hogyan fog kinézni fő riválisai hátterében? A kérdés megválaszolására a brit magazin minitesztet végzett, amelyben az új Continental modellen kívül a Bridgestone Potenza Sport (a tavalyi evo teszt harmadik helyezettje) és a Michelin Pilot Sport 4 S (2020 győztes) is részt vett. .

A texasi Uvalde próbatere egy hatalmas, 5000 hektáros létesítmény, amely az év nagy részében meleg időjárási tesztelést kínál. Egy 8,5 mérföldes külső ovális veszi körül a tesztelők által használt aszfaltozott pályákat, valamint néhányat a létesítményben elérhető számos off-road pálya közül. A komplexumot a General Tire cég építette, 1987-ben pedig a Continental vásárolta meg, amely a hannoveri próbapályáról építette meg a nedves kezelési pálya közel mását. A közelmúltban egy új, 1,8 mérföldes száraz kezelési pályát épített fel, amely a Nürburgring által ihletett magasságváltozásokat és szakaszokat tartalmazza.

A teszteket az uvaldei (Texas, USA) Continental tesztüzemben végezték, ahol biztos lehetett a kedvező időjárási körülmények között; az evo-teszteken általában használt erőteljes első hajtású ferdehátú helyett egy nagy hátsó hajtású autóra – egy 460 lóerős Ford Mustang GT-re – szerelték fel a gumikat. A gumiabroncsokat 265/35 R20 méretben tesztelték.


A texasi nedves kezelhetőségi pálya nem egészen mása a hannoverié, mivel a visszafelé tartó szakaszon kihagyott néhány kanyart. A nyomatékban gazdag Mustang a legszűkebb kanyarokban is könnyedén megbirkózott a teljes 1,535 km-rel a kézi sebességváltóval a harmadik fokozattal. A tesztelők a Sport módot kikapcsolt stabilitásszabályozás mellett használták, hogy maximalizálják a sebességet, de megakadályozzák az alul- vagy túlkormányzottság fokozódását. Az első helyet, jelentős előnnyel riválisai előtt, a Continental szerezte meg, amelynek körideje csaknem két másodperccel volt jobb, mint a második Bridgestone-é, és a szakértők megállapították, hogy tapadása «más szinten van; minden sarok csúcsát leszögezheti. A Bridgestone általában kevésbé tapadó. Kicsit kevésbé akar befordulni, és ha megpróbálja fékezni, hogy segítse az orrát, a hátsó rész meglazulhat." úgy tűnt, a pilóta időt tölt azzal, hogy várja, hogy a markolat újra megerősödjön. A gyorsabb kanyarokban az abroncs viselkedése nem volt teljesen kiszámítható, így bonyolultabb volt a benne rejlő lehetőségek teljes kihasználása. Ami a Michelint illeti, a lassabb kanyarokban előnyt jelentett az alulkormányzottság, de a gyorsabb kanyarokban megcsúszott az autó fara, aminek köszönhetően köridőben és szubjektíven is a harmadik lett a gumi.


A körkörös pályán (belső átmérője 58 m) az oldalsó stabilitást értékelték, és a várakozásoknak megfelelően a befutó sorrend megegyezett a nedves kezelési körön, bár ennél a tesztnél sokkal közelebbi eredmények születtek. "A Mustang egy nagy, izmos dolognak tűnt, de meglepően semleges volt, és erős tapadást generált mindhárom tesztabroncson" - jegyezték meg az evo szakértői. A Continental felállította a mércét, 11,5 másodperces átlaggal vezette a tabellát, mindössze tizeddel megelőzve a Bridgestone-t, amely maga is csupán tizeddel a Michelin előtt.


A nedves kezelhetőségi körön a Michelin kevésbé tudta megőrizni a tapadást a gyorsabb kanyarokban, és nem volt meglepő, hogy az oldalsó vízsűrűs teszten a harmadik helyen végzett. Meglepett azonban, hogy a Continental csak töredékével volt jobb a Michelinnél. A Bridgestone viszont felülmúlta riválisait mind az egyenes, mind az oldalirányú vízen futás ellenállásában.


Mindhárom abroncs „A” besorolást kapott a nedves tapadás tekintetében – a legjobb –, és bár a Bridgestone és a Michelin jól teljesített, a Continental „egy másik bajnokságban” szerepelt, mindössze 31,9 m-es átlaggal, és teljes hárommal jobb a Bridgestone Potenza Sportnál. méter, ami elképesztő mennyiség. A Continental a száraz fékezési teszten is mércét hozott, bár nem olyan hangsúlyosan, a második helyet a Michelin szerezte meg.


A szárazon kezelhető pályán mindhárom abroncs nagyon hasonló köridőt produkált, a legjobb továbbra is a Continental volt, amely erősnek és pontosnak érezte magát, jól tapadt, magabiztosan változtatja az irányt. A szubjektív rangsorban a Michelin valamivel jobb volt a Bridgestone-nál, mert bár a szűk kanyarokban kissé instabil volt a tapadása, az abroncs nagyon kiszámíthatóan viselkedett. A Bridgestone ezúttal a harmadik vonalba esett, mivel erősen hajlamos az alulkormányzottságra.


A közúti teszten a maximális pontszámot az a Michelin-modell érte el, amely jó visszajelzést adott a keréken keresztül, beleértve a lassú sebességet is, jó kormányreakciót mutatott, és bizonyította, hogy képes csendesen felszívni az ütéseket és a trükkös felületeket. A Continental modell jó lengéscsillapító teljesítményt is mutatott, és 80 km/h körüli sebességtől is közvetlen, laza kormányreakciót kínál. A Bridgestone modell is jól teljesített, összességében csak azért ért el töredékesen alacsonyabb pontszámot, mert magasabb általános zajt okozott néhány durva felületen, és mozgalmasabbnak érezte magát a sekély kátyúk és a megemelt aknafedelek felett. A gördülési ellenállás tekintetében mindhárom gumiabroncs a «C» sávban szerepel, ami az EU-címkézés középpontja; a legjobb üzemanyag-megtakarítást a Michelinnek nyilvánították, majd a Bridgestone és a Continental következett.


Ítélet


A Continental SportContact 7 lenyűgöző eredményeket mutatott fel: győzött szinte az összes szakágban, és első lett a két fő teszten – a kezelhetőség és a fékezés – mind nedves, mind száraz felületen, és a szakértők megjegyezték, hogy ez a gumiabroncs valóban maximalizálja az autó teljesítményét. A Michelin modell is elég jól teljesített az összes teszten, és jó volt a kormányzási visszajelzése, de a vizes pályán elmaradt riválisaitól, míg a Bridgestone abroncs nagyon jó vízifutás-ellenállást mutatott, és gyakorlatilag nem volt feltűnő probléma, kivéve a megnövekedett pályát. zajszint.

A bajnokságban a vezető eredményét 100%-nak feltételezzük, a többiek által elért eredményeket pedig az ezzel a számmal való eltérés alapján számítjuk ki.


1. hely: Continental SportContact 7


  • Ez a gumiabroncs a Continental/SportContact 6 helyett

  • Eredeti felszerelésű (OE) gumiabroncsok:
    • • Maserati Levante M161 [2016 .. 2023]
    • • Maserati Quattroporte VI (M156) Facelift [2016 .. 2023]


  • Megjelenés éve: 2022
  • Eladó régiók: Európa , Oroszország+ , Délkelet-Ázsia

  • Kiváló kezelhetőség és rövid féktávolság nedves és száraz útburkolaton egyaránt
  • Jó vezetési kényelem


2. hely: Michelin / Pilot Sport 4S


  • Ez a gumiabroncs váltotta fel a Michelin / Pilot Super Sportot

  • Eredeti felszerelésű (OE) gumiabroncsok:
    • • Ferrari GTC4Lusso [2016 .. 2020]
    • • Porsche 911
    • • Porsche Boxster
    • • BMW X3 M F97 [2019 .. 2021]
    • • BMW X4 M F98 [2019 .. 2021]




  •   Megjelenés éve: 2017
  • Eladó régiók: Észak-Amerika , Közép- és Dél-Amerika , Európa , Oroszország+ , Japán , Dél-Korea , Közel-Kelet , Óceánia
  • Jó visszajelzés
  • Alacsony gördülési ellenállás
  • Nedves tapadás gyengébb, mint a vezetőké
  • Viszonylag alacsony vízi futás ellenállás


3. hely: Bridgestone Potenza Sport


  • Ez a gumiabroncs helyettesítette a Bridgestone / Potenza S001-et

  • Eredeti felszerelésű (OE) gumiabroncsok:
    • • Lamborghini Huracan Facelift [2019 .. 2023]
    • • Fisker
    • • Ferrari Roma [2020 .. 2023]
    • • Maserati
  • A tesztek alapján ajánlott gumiabroncs








  • Nem találtak olyan szembetűnő problémákat, amelyek kritikusan veszélyeztetnék a biztonsági szintet
  • Nagyon magas vízi siklásállóság
  • Fokozott zajkibocsátás


  • Megjelenés éve: 2021  Eladó régiók: USA+ , Kanada , Európa , Oroszország+ , Délkelet-Ázsia , Közel-Kelet , Óceánia