Süti beállítások

Az egyik leg-üzemanyag-takarékosabb nyári gumi, a Continental EcoContact 5

Az egyik leg-üzemanyag-takarékosabb nyári gumi, a Continental EcoContact 5

A díjnyertes EcoContact 3 után a német prémium gyártó újabb sikerreményes utódot indít útjára, a Continental EcoContact 5 nagy teljesítményű nyári gumit. Az egész világon egyre nagyobb probléma a növekő tendenciát mutatóenergiaárak, a környezetszennyezés és a felmelegedés.

A gumiabroncsok a személyautók esetében a teljes üzemanyag fogyasztás közel 20 százalékát teszik ki. Így ha néhány százalékot sikerülhet a gördülési ellenállásból, a 20 százalékból lefaragni, akkor az a gumiabroncs élettartama alatt akár több tízezer forintos megtakarítást is eredményezhet.
A gördülési ellenállás csökkentése egyébként a legtöbb esetben kompromisszumokkal jár, ugyanis a gördülési ellenállás csökkentése együtt jár az egyéb tapadási tényezők csökkenésével is, példának okáért csökken a nedves tapadás és fékezhetőség is.
Kérdés, hogy a német gyár mérnökeinek sikerült e olyan energiatakarékos abroncsot készítenie, amely kiválóan tapad is?

Hogyan javították a mérnökök a Continental EcoContact 5 nedves tapadását?

Az Continental EcoContact 5 fejlesztése során a német gyártó mérnökei úgy határozták meg a gördülési ellenállás csökkentésének nagyságát, hogy amellett egy kiváló szintű nedves tapadást is biztosítani tudjanak. Természetesen ezt a célkitűzést csak a legújabb fejlesztéseik és technológiáik birtokában voltak képesek önbizalommal megtenni.
Ezek közül az egyik legjelentősebb fejlesztés az úgynevezett Moduláris Zóna Technológia, mely a teljes gumiabroncsot 4 különböző zónára osztotta, hogy a minél kisebb gördülési ellenállás hatékonyabban elérhető legyen.

A Continental EcoContact 5 négy moduláris zónája

  • A tapadási zóna: ez a futófelületi gumikeverék és a futófelületi mintázat zónája (50%).
  • A terhelési zóna: ez közvetlen a tapadási zóna alatti rész. Ez körülbelül a teljes gördülési ellenállás 10 százalékáért felelős.
  • A gumiabroncs rugalmasságáért felelős zóna: ez lényegében a gumiabroncs oldalfala, ez körülbelül 20 százaléka a gördülési ellenállásnak.
  • A negyedik a merev zóna: ez a rész találkozik a kerék felnivel, és mivel nagy erőknek van kitéve, a gördülési ellenállás 20 százalékáért felelős.

A Continental EcoContact 5 nyári gumi esetében a mérnököknek sikerült úgy továbbfejleszteni ezt a négy területet, hogy az egyébként kiváló nedves tapadásból egy hajszálnyit se vesszen el. Sőt, az EcoContact 3 nyári gumihoz viszonyítva 10%-kal jobb nedves fékteljesítményt, 7%-kal jobb nedves kezelhetőséget, és 12%-kal hosszabb futásteljesítményt értek el. Mindezt úgy, hogy a gördülési ellenállás 20%-kal csökkent, vagyis a gumiabroncs üzemanyag fogyasztása 20%-kal lett kevesebb.

Milyen a vezetői tapasztalat?

A Continental EcoContact 5 valamivel csendesebb és komfortosabb, mint az EcoContact 3, valószínűleg ez is a gördülési ellenállás csökkentésének köszönhető részben.
Az EcoContact 5 valóban jobban és biztonságosabban vezethető nedves úton és a fékútja is rövidebb, valamint az autó is stabilabb. És a tesztsorozatok végén az is bizonyítást nyert, hogy közel 20