Süti beállítások

A Nokian Hakkapeliitta téli gumi -40 Celsius fokban bizonyított Grönlandon

A Nokian Hakkapeliitta téli gumi -40 Celsius fokban bizonyított Grönlandon

A Nokian a világ egyik vezető téli gumi gyártója, amely nem véletlen, ugyanis 1934-ben ők alkották meg az első téli gumiabroncsot. A vezető szerep egyrészt köszönhető a folyamatos, 80 éve tartó innovatív fejlesztéseknek, másrészt a valódi tesztkörnyezetnek, ahol sok esetben -40-50 Celsius fokban, a lehető legzordabb körülmények között mérték fel az abroncsok tudását.

A Nokian Hakkapeliittaa abroncs család szintén 80 éves múltra tekint vissza, amelyből a 44-es jelzésű modellt nem olyan rég Grönlandon tesztelte egy expedíciós csapat -40 fokban.

Bemutatkozik a Nokian Hakkapeliitta 44 téli gumi

A Hakkapeliittaa 44 nem csak tervezésében, de megjelenésében is igen komoly tiszteletet parancsol, ugyanis egyetlen darab súlya nem kevesebb mint 70 kg, átmérője pedig 1 méter. Az abroncs az Arctic Trucks sarkköri kutatásra alkalmas járműveket készítő és forgalmazó céggel szoros együttműködésben készült. A fejlesztés során kiemelten fontosnak tartották, hogy az északon található szélsőséges körülmények mindegyikéhez kiválóan alkalmazkodjon, azaz a gleccserek, sziklás terepek, a mély hó és a csúszós út se jelentsen számára akadályt.

Az átlagnál nagyobb méretének köszönhetően akadálytalanul halad a mélyebb hóban, az átlagnál nagyobb szélességének köszönhetően jobb a súlyelosztása, így nehezebben is süllyed el. A futófelület közepén található éles V alakú mintázat segíti a barázdák megtisztítását a hótól és a latyaktól. Az erős vállblokkok segítenek az úton tartani az autót a hirtelen manővereknél, a középső bordázat pedig még biztonságosabb vezetést garantál. A Hakkapeliitta 44 használata leginkább szegecsek nélkül ajánlott, ám a rázós helyzetekre és a még nagyobb biztonság érdekében 172 db szegecsnek biztosítottak helyet ebben az extrém téli gumiabroncsban.

A modell 2017-ben debütált, amely leginkább négykerék-meghajtású SUV járművekhez használható. Jelenleg LT475 / 70 R17 méretben kapható.

Egy expedíciós csapat hóban, sziklán és gleccsereken tesztelte a téli gumit

A Nokian valós helyzetekben is szereti felmérni, hogy mit is tud egy-egy fejlesztésük. Nem volt ez másként a Hakkapeliitta 44-el sem. Egy izlandi-amerikai kutatócsoport az Expeditions7 Grönland déli partjától a sziget északi partjáig autózott, majd vissza, miközben a finn cég abroncsait használta. A korábban említett Arctic Trucks neve itt is felmerül, ugyanis az expedícióhoz a járművet is ők adták, a közös fejlesztésű gumi mellett.

Szükség is volt a magas fokú tapasztalatra, ugyanis a gleccserekkel, sziklákkal és mély hóval tűzdelt út során több alkalommal maximum 10 km/h-val haladtak és a hőmérséklet sem volt több mint -40 fok.

Az expedíciós csapat társvezetője Emil Grimsson elmondta, hogy a Nokian téli gumiját használta már korábbi kutatásai során, ahol a legszélsőségesebb körülmények között is helytállt az abroncs és a -40 fok sem jelentett gondot számára.