Süti beállítások

A Continental új szállító furgon abroncsot kínál egész éves használatra

A Continental új szállító furgon abroncsot kínál egész éves használatra



Az új VanContact A/S Ultra egyértelműen bemutatja, hogy a Continental miként törekszik a fenntarthatóságra a szállítókocsik gumiabroncsaiban, anélkül, hogy kompromisszumot kötne a biztonsági szempontból releváns gumiabroncs-jellemzők terén.

A most négy méretben, 16 hüvelykes átmérőben gyártott új modellt olyan furgonokra tervezték, amelyeket gyakran használnak szállítási szolgáltatásokhoz és kereskedelmi vállalkozásokhoz. Ide tartoznak az olyan jól ismert modellek, mint a Mercedes Sprinter, a VW Crafter és a Fiat Ducato, valamint a kisebb furgonok, mint a Mercedes V-osztály vagy a VW T6. A termékpaletta jövőre jelentősen bővül, további 15, 16 és 17 hüvelykes átmérőjű méretekkel.

A terjeszkedő urbanizáció, az elektromos hajtásláncok irányába mutató tendencia, valamint a belvárosi és háztól házig szállítások növekedése jelentősen megváltoztatta a mobilitási szokásokat és követelményeket. A kisteherautók is ingáznak és gyakrabban tesznek meg nagyobb távolságokat, ami a városokban is jár a stop-and-go vezetéssel. Ezek a sokrétű igények tükröződnek a Continental új Ultra-sorozatú abroncsainak kialakításában. Az új sorozatot úgy fejlesztették ki, hogy robusztus és tartós legyen, miközben a márka prémium termékeitől elvárt biztonságot és gördülési ellenállást nyújtja.

Új gumikeverék

A Continental mérnökei új gumikeveréket, profilt és oldalfalat fejlesztettek ki, hogy elérjék az ehhez az alkalmazáshoz szükséges gumiabroncs-tulajdonságokat. Új töltőanyagokat adtak a gumikeverékhez, hogy csökkentsék a gördülési ellenállást – ez fontos tényező az alacsony üzemanyag-fogyasztás és a csökkentett CO 2 kibocsátások. Ugyanakkor az új keverékben lévő funkcionalizált polimerek nagy futásteljesítményt biztosítanak mind a nyári, mind a téli használat során. A „hófogók” – kis rudak a futófelület barázdáiban – szintén téli használatra készültek, a havat a barázdákban tartják, és így jó súrlódást biztosítanak a hóval az úton. Ezenkívül stabilizálják a profilt, és hozzájárulnak a precíz kezelhetőséghez és a nagy futásteljesítményhez. Az intelligens 3D lamellát úgy fejlesztették ki, hogy jó tapadást érjen el havon és nedves utakon, egy speciális kialakítás, amely stabilizálja a futófelület blokkjait, ezáltal rövid féktávot biztosít. A téli hónapokban ez a kialakítás lehetővé teszi, hogy a lamellák szélesre nyíljanak, amikor begurulnak a talajjal érintkező felületbe, így jó tapadást biztosítanak a hóban a lamellák szélein keresztül.A profilkialakítás és a gumikeverék kombinációja nem tesz kompromisszumot a futásteljesítmény és a gördülési ellenállás, valamint a nedves tapadás között.

Városi vezetés

A városi területeken üzemeltetett furgonok aligha tudják elkerülni, hogy a gumiabroncsok keményen érintkezzenek az út menti járdaszegélyekkel. Annak biztosítására, hogy az oldalfal ellenálljon az ilyen nehéz körülményeknek, a koptatóbordát a teljes oldalfal körül helyezték el. „Tégla mintája” megvédi az oldalfalat a sérülésektől, és így hozzájárul a gumiabroncs rendkívül robusztussá tételéhez.

A Continental mérnökei egy új, jól látható futófelület-mélység-jelzőt is kifejlesztettek az új VanContact A/S Ultra-hoz, amely sokkal jobban mutatja a gumiabroncs fennmaradó mintázatmélységét, mint a barázdákban lévő kis sávok. A futófelület blokkjain a gumiabroncs kerületén elosztott négy számjegycsoport jelzi a fennmaradó mintázatmélységet öt, négy és három milliméter között.

Az új VanContact A/S Ultra elsősorban kereskedelmi használatra készült, és 2021 decemberétől lesz megvásárolható.