Kátyúgarancia
Kátyúgarancia mechanikai sérülésekre!
1. A világ legnagyobb abroncsa
A világ legnagyobb gumiabroncsa az Uniroyal Giant Tire. 1964-ben készült, körülbelül 25 méter magas és több mint 10 000 kilogrammot nyom. Székhelye: Allen Park, Michigan, Egyesült Államok. Az alábbi képen látható.
2. A gumiabroncsok természetes alaphelyzetben fehérek
Tudta, hogy a gumiabroncsok természetes színe fehér? A gumi fehér színű, és ha hiszik, ha nem, az első gumik eredetileg fehérek voltak. Később a gyártás során egy korom nevű vegyületet adtak a gumihoz, növelve az általunk ismert gumiabroncsok szakítószilárdságát és tartósságát.
Az angol nyelvben a két gumiabroncs jelentésű (tyre és tire) kifejezést gyakran felcserélhetően használják, azonban mindkettő helyes, és használatuk leginkább a földrajzi helytől függ. A szó származtatásának logikája azonban az öltözet (attire) szóból ered, amely ruhákra vagy esetünkben a kerék ruhájára emlékeztet.
Defekttűrő abroncsoknak is nevezik, ezek a gumiabroncsok körülbelül 70-80 kilométert futhatnak defekt után. Sok modern jármű visel ilyen típusú abroncsokat – és jó hír, hogy weboldalunkon akár ilyen abroncsokat is vásárolhat!
Akár hiszi, akár nem, naponta több mint 6,8 millió gumiabroncsot gyártanak, és évente több százmillió gumiabroncsot gyártanak a világ összes gumiabroncsgyártójától.
A radiál gumiabroncsokat 1948-ban szabadalmaztatta a Michelin . Abban az időben a gumiabroncsgyártó a Citroen autómárka tulajdonosa volt, így első abroncsaikat a Citroen járművekre szerelték fel.
1960-ban egy Mickey Thompson nevű amerikai autóversenyző meg akarta nyerni a szárazföldi sebességi világrekordot, és 600 km/órás sebességgel akart menni. Azonban rájött, hogy akkoriban egyetlen abroncs sem bírta a hőséget, így saját maga tervezte a gumikat és felállította a szárazföldi sebességrekordot, 654 km/h-val!
A dubai székhelyű Z Tires nevű cég tartja a rekordot a világ legdrágább gumiabroncsainak eladásában 500 000 dollárért. Egy 24 karátos arannyal és gyémántokkal díszített Michelin modellről beszélünk, amelyet kizárólag a Bugatti Veyron számára terveztek, és óriási, 406 kilométeres óránkénti sebességre terveztek.
A japán Toyo gumiabroncs márka valamikor dióhéjas gumikat tervezett. Ezek a márka téli abroncsai voltak, a héjak pedig a havas utakon való tapadást voltak hivatottak növelni.
A Michelin a világ legnagyobb gumiabroncsgyártója 2021-ben. Ha azonban a legyártott gumiabroncsok számát számoljuk, akkor ez a LEGO – a népszerű játékgyártó cég.
A legtöbb modern autót felszerelik a gumiabroncsnyomás-figyelő rendszernek (TPMS) nevezett technológiával, amely mind a négy gumiabroncsban gumiabroncs-érzékelőket használ, és nyomáscsökkenés esetén vizuális és/vagy hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt.
Tudta? 2012 óta minden abroncson fel kell tüntetni a relatív üzemanyag-fogyasztást, nedves tapadást és a külső zajt.
Az űrsiklóknak kerekei és gumiabroncsai is vannak. Általában a 18 hüvelykes gumikéhoz hasonló méretűek, de nagyon egyedi jellemzőkkel rendelkeznek. Ez lehetővé teszi számukra, hogy akár 63 tonna acélt is elbírjanak, ami 400 km/h-nál nagyobb sebességgel halad.