Süti beállítások

A legújabb zöldtechnológiai innovációk a gumiabroncsokhoz

A legújabb zöldtechnológiai innovációk a gumiabroncsokhoz



Ami az autót illeti, az olaj nem az egyetlen, amiből véges a készlet. A guminak is megvannak a határai, és a becslések szerint a közeljövőben a világ természetes gumi kereslete meghaladhatja a készleteket. És természetesen a gumiabroncsok előállításához sok különböző olajra is szükség van. Az abroncsgyártók folyamatosan keresik az innováció és az erőforrások megtakarításának módjait az abroncsgyártás során. Íme néhány újabb fejlemény:

  • Pitypang : Igen, azokat a szerény sárga virágokat, amelyeket megpróbálsz eltávolítani az udvarodról. A pitypang tejszerű olajában kis mennyiségű latexet tartalmaz, és a kutatások azt mutatják, hogy valójában körülbelül annyi latexet tudnak termelni, mint a guminövények. Német tudósok 1 méter magas pitypangot termesztettek éppen erre a célra. Ez sem új fejlemény – a második világháborúban az amerikai vállalatok orosz pitypangot termesztettek és termesztettek, hogy megbirkózzanak a háborús körülmények miatti gumihiánnyal.
  • Szilícium -dioxid : A gumiabroncsok sok különböző összetevő összetett keveréke. A gumiabroncsok súrlódást igényelnek a tapadáshoz és az ellenőrzéshez, de a túl nagy súrlódás hőfelhalmozódást és gördülési ellenállást jelent, ami rontja az üzemanyag-fogyasztást. A mérnökök felfedezték, hogy a homok fő összetevőjének, a szilícium-dioxidnak a koromhoz és más elemekhez való keverése csökkentheti a gördülési ellenállást a jobb futásteljesítmény érdekében. A túl sok szilícium-dioxid rossz futófelület-kopást és tapadást jelent, de a gyártók arra törekednek, hogy megfelelő egyensúlyt találjanak a szilícium-dioxid és a korom között az utóbbi időben.
  • Narancsolaj : A fosszilis tüzelőanyagok alternatíváinak keresése során egy nagy gyártó átvette a vezetést a narancshéjból nyert olaj felhasználásában az abroncskészítményekben. A narancsolajat évek óta használják tisztítószerekben és más alkalmazásokban, de a mérnökök mostanra rájöttek, hogyan használják fel a gördülési ellenállás csökkentésére és a gumiabroncsok jobb rugalmasságára.
  • Szójababolaj : Bár még fejlesztési szakaszban van, felfedezték, hogy a szójababolaj akár tíz százalékkal növelheti a gumiabroncsok élettartamát, és évi 8,5 millió gallonnal csökkentheti a fosszilis tüzelőanyag-felhasználást.
  • Újrahasznosítás : A gumi vulkanizálása az 1830-as évek óta létezik. A vulkanizált gumi keményebb és szervizelhetőbb, de sajnos a vulkanizálás olyan gumit is jelent, amelyet nem lehet újra abroncsokká hasznosítani. Ironikus módon ugyanaz a forrás, amely felfedezte ezt a folyamatot, most feltárt egy módszert a gumi "vulkanizálására", hogy újrahasznosítható legyen a gumiabroncsok használatához. Jelenleg az arány körülbelül 80 százalék; ha a folyamat tömeges felhasználásra skálázható, az nagyszerű megoldást jelenthet az évente selejtezett 800 millió abroncs újrahasznosítására.