Süti beállítások

A gumiabroncs evolúciója a kezdetektől

A gumiabroncs evolúciója a kezdetektől



A mai gumiabroncsok mellett könnyű elfelejteni szerény kezdetüket, és azt, hogy milyen messzire jutottak az autóipari fejlesztés kezdetei óta. Összefoglaljuk azt a hihetetlen evolúciót, amely az egyszerű gumigyűrűktől a ma látható termékekig vezetett.

A gumiabroncs kezdete meglehetősen szerényen indult. Az 1800-as évek végén az autó feltalálása miatt szükségük volt valamire, amin haladhatnak. Addig a kerekek kemény fa felniken vagy fémszalagokon gurultak. 1888-ban Carl Benz, a Mercedes Benz egyik híres atyja feltalált egy új típusú gumiabroncsot, hogy illeszkedjen új típusú szállítóeszközéhez, az autóhoz. Fémvázas abroncs volt, gumival borítva és levegővel feltöltve. Ekkor született meg a pneumatikus vagy levegővel töltött gumiabroncs, amely forradalmasította a világot.

Carl Benz abroncsában volt levegő, de nem volt futófelülete. Csak 1905-ben adták hozzá a futófelületet az abroncsokhoz, hogy segítsék a korszakra jellemző nedves, sáros útfelületen való haladást, és megóvják az alatta lévő szövetvázat a sérülésektől és a defekttől.

1923-ig a gumiabroncsok vékonyak és magasak voltak, mint a mai kerékpárgumik, egészen a ballon típusú gumiabroncs kifejlesztéséig. Ez volt az összes modern személygépkocsi, repülőgép, teherautó és mezőgazdasági abroncs végső őse. 

A gumiabroncsok történetében óriási fordulat következett be 1931-ben, amikor a híres innovátor Du Pont szabadalmaztatta és iparosította a szintetikus gumit. Az abroncsipar így már nem kizárólag a környezetkárosító természetes gumitól és az általa okozott tartóssági problémáktól függött. Minden modern gumiabroncs természetes és szintetikus gumi keverékét használja, amely elsőként a Du Pont volt az úttörője.

Az abroncsipar újabb óriási előrelépését a tömlő nélküli radiál abroncsok fejlesztése jelentette az 1940-es évek végén. Eddig az időig a gumiabroncsokat szövetszalagokkal erősítették meg, amelyek nem sokat merevítették az abroncsot vagy növelték a tartósságot. A tömlő nélküli radiál gumiabroncsok közvetlenül a kerékre vannak feszítve, és radiális acél szalagokat használtak a gumiabroncs jelentős megerősítésére és merevítésére. Az Ön autóján lévő gumiabroncsok tömlő nélküli acélhevederes radiálok, a modern abroncsipar szabványa.

A tömlő nélküli radiál abroncs kifejlesztése tartósságot és erőt adott az abroncsoknak ahhoz, hogy az egész iparág innovatív hiperhaladásba lépjen. Nem sokkal azután, hogy a tömlő nélküli radiális gyártástechnológia normává vált, az ipar olyan modern gumiabroncsokat hozott létre, mint a téli gumiabroncsok, a négy évszakos radiálok, az off-road abroncsok és még az olyan abroncsok is, amelyek defekt esetén öntömítenek.

Az abroncsok, amelyektől ma mindannyian függünk, hihetetlen tapadásukat, tartósságukat és megbízhatóságukat az újítók hosszú sorának köszönhetik, akik soha nem fogadták el a status quót, és mindig a következő nagyszerű módot keresik termékeik fejlesztésére. Ez az innováció továbbra is egészséges része a világ egyik legrégebbi és legnagyobb iparágának, ahol az automatizálás és az innováció lehetővé teszi, hogy egyetlen üzem nyersanyagokból készítsen gumiabroncsot, és készen álljon arra, hogy szédületes sebességgel, akár 28 másodpercenként egy gumiabroncsot legyártson. 

Mindehhez a gyors ütemű gyártáshoz a kis- és nagykereskedelmi vállalkozások átfogó hálózatára van szükség, hogy a gumiabroncs eljusson Önhöz, a fogyasztóhoz. Szinte minden városban és településen vannak megbízható gumiabroncs-kereskedők, akik segítenek a technológia megfelelő alkalmazásában az Ön járművén.

Mindent összevetve az abroncs története hihetetlen innováció, több millió munkahely és egy gumival működő ország története. Amikor legközelebb felpattan a választott járművére, legyen az autó, teherautó, terepjáró, motorkerékpár vagy akár repülő, szánjon egy percet, hogy megbecsülje a férfiakat és a nőket, a nagyszerű feltalálókat és újítókat és az összes dolgozót, a gyártól egészen a a helyi gumibolt, amely lehetővé tette, hogy kényelmesen guruljon tovább következő úticéljához.