Kátyúgarancia
Kátyúgarancia mechanikai sérülésekre!
A német autógyártó, a Volkswagen az évtized végéig számos belsőégésű motoros modellt felvág, és összességében kevesebb autót ad el, hogy jövedelmezőbb prémium járművek gyártására koncentrálhasson – idézte szerdán pénzügyi igazgatóját.
"A fő cél nem a növekedés" - mondta Arno Antlitz a . "Mi (inkább) a minőségre és az árrésre koncentrálunk, nem pedig a mennyiségre és a piaci részesedésre."
Antlitz elmondta, hogy a VW a következő nyolc évben 60%-kal csökkenti Európában a benzines és dízelmotoros autók kínálatát, amelyek legalább 100, több márkára kiterjedő modellből állnak.
A lap szerint a VW új stratégiája mélyreható változások jele volt az autószektorban, amely évtizedek óta próbálja növelni a nyereségét évente több autó eladásával, még akkor is, ha ez jelentős leárazást igényel.
A mostani stratégia váltás konkrétuma, hogy a cégcsoport 2030-ig a jelenlegi, több mint 100 modellt jelentő hagyományos motorú kínálatának 60 százalékától megszabadul. A német autóipari konszern márkái – Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Porsche, Lamborghini, Bentley – az elmúlt években már így is jelentősen drágultak, és ez a tendencia folytatódni fog.
A szemléletváltást mindenesetre a jelenlegi helyzet is kikényszerítette, amikor a gyártóknak az alkatrész- és munkaerőhiány miatt csökkenteniük kellett a termelési volumenüket. Sok gyártónak mégis sikerült rekorderedményt elérnie azzal, hogy a drágább autóikat helyezték előtérbe a gyártáskor
A VW korábbi vezérigazgatója, Martin Winterkorn, aki egy dízel-kibocsátási botrány miatt lemondott, azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2018-ra a Toyotát és a General Motorst legyőzze a legnagyobb gyártók versenyében, ezt a stratégiát adja most fel a Volkswagen konszern.