Michelin Crossclimate
Az új MICHELIN CrossClimate abroncsban a nyári gumiabroncsokban használt technológiához téli abroncstechnológia társul.
Technológiák, amelyekről eddig mindenki azt gondolta, hogy egymással összeegyeztethetetlenek.
A
MICHELIN CrossClimate eredeti újdonság: bármilyen időjárási
körülményhez könnyen alkalmazkodik. Ez az egyetlen olyan gumiabroncs,
amely magában foglalja a nyári és a téli abroncsok legjobb
tulajdonságait
száraz felületen is rövid a féktávolsága,
az európai abroncscímkézési rendszerben a legjobb, ’A’ minősítést érte el a nedves tapadási kategóriában,
Three
Peak Mountain Snow Flake (3PMSF, „három hegycsúcs hópehely”)
tanúsítással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy egész évben használható,
még azokban az országokban is, ahol speciális téli felszereltséget
írnak elő.
Az új
MICHELIN CrossClimate abroncs mindemellett rendelkezik a hagyományosnak
mondható MICHELIN abroncsjellemzőkkel: hosszú élettartamú,
energiatakarékos és kényelmes utazást biztosít.
Az új abroncs
kiegészíti a MICHELIN nyári és téli abroncskínálatát - huzamosabb ideig
tartó télies időszakban és bizonyos körülmények között azonban továbbra
is a kifejezetten téli gumiabroncs használata javasolt.
Az új MICHELIN CrossClimate abroncsban három technológia egyesül:
Innovatív gumikeverékek: az egyik a futófelületbe
kerülő, optimális tapadást nyújtó, új gumikeverék. Az anyag
rugalmassága lehetővé teszi, hogy a gumi kitöltse az útfelület apró
egyenetlenségeit, hidegben és melegben egyaránt. Optimális tapadást
biztosít bármely évszakban (havas, vizes, száraz felületen). A másik, a futó alá beépített új keverék az üzemi felmelegedés csökkentésével az üzemanyag-takarékosságra van jótékony hatással.
A Michelin fejlesztőinek sikerült megoldást találniuk arra, hogy
csökkenthető legyen az elveszett energiamennyiség: újgenerációs,
szilika-alapú adalékkal javították a gumikeveréket, így a MICHELIN
CrossClimate üzemanyag-fogyasztása csökkent.
Egyedi, V-alakú futómintázat és új, önzáró (3D) lamellák.
A változó ferde szögű, V-alakba rendeződő mintázat optimális tapadást tesz lehetővé havas felületen:
A V-mintázatú futófelületet új önzáró 3D lamellák
egészítik ki: a hullámos formájú, különböző vastagságú és komplex
geometriájú mély lamellák, mint apró karmok kapaszkodnak a havas
felületen, így növelik az abroncs vonóerejét. A függőleges és
oldalirányú hullámos lamellák önzáróak, vagyis egymásra záródva
merevebbé teszik a futófelületet: stabilabb lesz a mintázat, akár
hosszirányú (fékezés, gyorsítás), akár oldalirányú (kanyarodás) erők
hatnak rá. A kormányzás ezáltal pontosabb, a menetteljesítmény száraz
felületen általában jobb lesz. A beépített csúcstechnológiás megoldások
eredményeképpen stabilabb, merevebb futófelületű, vagyis száraz
felületen pontosabban kormányozható és ellenállóbb abroncsot kapunk.
Az innovatív technológiák kombinációja, és a vállzónába beépített
EverGripTM technológia kitűnő havas felületi tapadást, száraz felületen
pedig pontos kormányozhatóságot, valamint hosszú élettartamot tesznek
lehetővé.
A ferde élű gumiblokkok optimális tapadást, vagyis nagyobb fékhatást biztosítanak száraz útfelületen. Az innovatív futóelemekből mély csatornák épülnek, így az abroncs teljesítménye havas felületen is optimális (vonóerő és fékezés).
Az
innovatív MICHELIN CrossClimate abroncs fejlesztésekor a Michelin
szakemberei a különfélevezetési szokásokról, magatartásokról való
tudásra támaszkodtak. A Michelin törekvése, hogy minden felhasználási
módhoz, minden vezetési stílushoz megtalálja a legmegfelelőbb megoldást.
A fejlesztési folyamat három szakaszra tagolható:
Megismerés-elemzés.
Az autósoknak minden nap számítaniuk kell arra, hogy az időjárás
megváltozik - eső, hó, hirtelen lehűlés... Sem a sofőrök, sem pedig a
jelenleg rendelkezésükre álló műszaki megoldások nem tudnak tökéletes
választ adni az időjárás kihívásaira. A Michelin által elvégzett és
megrendelt vizsgálatok szerint:
az európai autósok 65%-a
egész évben nyári gumit használ (Németországban, ahol kötelező a téli
abroncs használata, ez az arány 20%, míg Franciaországban, ahol
hatóságilag nem írják elő a téli abroncs használatát, 76%), azaz
veszélyezteti saját biztonságát hideg időben, vagy havas és jeges
útfelületen (Forrás: a GfK 2014-es európai közvélemény-kutatása).
Tízből négy európai sofőr azt állítja, hogy az abroncscsere kényelmetlenséget okoz számára, így a lehető legtovább szokta azt halogatni (Ipsos 2014/2015; abroncsvásárlási szokások vizsgálata). Egyesek nem is hajlandóak - vagy nem tudnak - időt/pénzt szánni a téli gumicserére.
3% (Németország) és 7% (Franciaország) közötti
azoknak az autósoknak az aránya, akik egész évben téli abronccsal
járnak, ami kedvezőtlenül hat mind a tapadásra, mind az
üzemanyag-fogyasztásra.
Innováció.
Ebben a szakaszban adott használati módra keresnek csúcstechnológiás
megoldásokat. A Michelin minden évben több mint 640 millió eurót különít
el kutatási-fejlesztési programjai finanszírozására, 75 000, a
felhasználók bevonásával végzett tesztet végez el a világ minden táján,
és mintegy 11 000 fővel készít kérdőíves közvélemény-kutatást.
Az új MICHELIN CrossClimate 2015 májusában
kerül kereskedelmi forgalomba, 23 különböző, 15-17 col közötti méretben
lesz kapható, így az európai személyautó járműpark mintegy 70%-a
felszerelhetővé válik. További méretek forgalmazása 2016-tól várható.
Az
új MICHELIN CrossClimate biztonságos, egyszerűen üzemeltethető és
gazdaságos. Egész évben használható minden időben: MICHELIN
CrossClimate.