A szimmetrikus futófelület-mintázatot a futófelület közepétől eltérő hornyok eredeti mintázata különbözteti meg, amelyek hatékony vízelvezető rendszert hoznak létre. A teljes vízmennyiséget eltávolítja az érintkezési helyről, így még felhőszakadáskor is megbízható tapadást biztosít az autónak az úttal.
A futófelület középső részén található két merevítő borda, amelyek négyszögletes tömbökből állnak, lekerekített sarkokkal, nagy sebességű teljesítményt és magabiztos indulást biztosítanak az autónak nehéz útviszonyok között is.
A számos horony éles szélei kapcsokként működnek, amelyek javítják a tapadás minőségét nagy sebességű manőverezéskor és erős fékezéskor. Megakadályozzák az autó tengelyirányú eltolódásának megjelenését és növelik annak hosszanti tapadását.
A Taurus 401 megnövelt vállterülete javította a kanyarodási pontosságot, míg a simított váll-oldalfal átmeneti szögek csökkentették a menetszintet és javították a kormányzási reakciót.
A futófelület gumi elkészítésekor a Michelin francia konszern márkás adalékait használták, amelyeket telített polimerek és kovasavszármazékok keveréke alapján hoztak létre. Ezeknek az adalékoknak köszönhetően a Riken Mystorm 2 B2 gumiabroncsok nagyobb kopásállóságot és alacsony gördülési ellenállást mutatnak. A gumikeverék nagy rugalmassága csökkenti a vibráció szintjét, hatékonyan kompenzálja az út apró ütéseit.